Отворен 36. Међународни сајам туризма у Београду
У Београду је данас отворен 36. Међународни сајам туризма уз мото "Испуњавамо жеље", на којем ће бити представљено више од 1.000 излагача из 54 земље свијета, међу којима ће своју туристичку понуду представити и Република Српска.
Представници туристичких агенција и организација, хотела, туристичких центара, ваздухопловних компанија, међународних тур-оператора ће на око 15.000 квадратних метара изложбеног простора на највећем сајму туризма у региону, понудити аранжмане за готово све дестинације у свијету.
Посјетиоци Сајма имаће прилику да на једном мјесту добију све информације о тренутној, зимској и предстојећој, љетној туристичкој понуди.
На свечаном отварању Сајма туризма у Београду, предсједник Народне Скупштине Србије Небојша Стефановић је рекао: „Србија постаје мјесто у којем се боље живи. Србија је земља која поштује своју традицију, али исто тако жели да стекне нове пријатеље из иностранства. Туризам је начин да то остваримо, као и да побољшамо наш економски статус. Пројекти као што је "Београд на води" показују да Србија може да привуче економске инвеститоре, а тако обезбиједи и нова радна мјеста за своје грађане."
Министар привреде Србије Игор Мировић је званично отворио 36. Међународни сајам туризма у Београду, истичући да је у 2013. години Србија постигла историјски успјех тако што је остварила више од једне милијарде долара прилива од туризма у државни буџет.
Свечаном отварању ове сајамске манифестације присуствовали су и Маида Ибришагић-Хрстић, министар трговине и туризма у влади Републике Српске, Млађен Цицовић, директор Представништва Републике Српске у Србији, Нада Јовановић директор ТОРС-а, Остоја Барашин директор Туристичке организације Града Бањалуке и други посланици туристичке привреде Републике Српске.
Након свечаног отварања , министар трговине и туризма Републике Српске Маида Ибришагић-Хрстић изјавила је новинарима на штанду Републике Српске: "Туризам као привредна грана најбрже се опоравља и ми смо 2013. године имали повећање броја ноћења и посјета у Републику Српску за око шест одсто, што је значајно повећање. Међународни сајам туризма у Београду је увијек изузетна прилика да се туризам Српске представи, па зато и ове године Република Српска, заједно са нашим Представништвом у Србији, учествује на овом 36. сајму туризма у Београду. Акценат ћемо ове године дати на Андрићград и "Путеве вина" и надамо се да ће и овом прилико туристичка организација Републике Српске представити све видове туризма и да ће се окупити што више тур-оператора који ће у Српску да доведу што више гостију".
Директорка Туристичке организације Републике Српске Нада Јовановић, рекла је новинарима на излагачком штанду Републике Српске: „Туристичка организација Републике Српске наступа на 36. међународном сајму туризма у Београду са три велике теме - авантуризмом, Андрићградом и "Путевима вина". Одлучили смо да понудимо авантуризам, јер је активни одмор веома привлачан, друго је Андрићград, чија се изградња завршава ове године, а треће "Путеви вина" из Херцеговине и из Крајине."
Она је навела да се на штанду Републике Српске налази 15 локалних туристичких организација које представљају своју туристичку понуду, као и чувене винарије "Вукоје" из Херцеговине, "Бањац" из Козарске Дубице и "Бонавентура" из Лакташа. На штанду су присутна и удружења жена која се баве производњом рукотворина и желе да сачувају од заборава културно-историјско насљеђе.
У оквиру сајма ће бити одржан састанак са етно-мрежом Србије, са идејом да се на подручју Републике Српске успостави слична мрежа која би повезала етно-удружења у Српској. Те двије мреже могле би имати заједничке наступе и на великим међународним сајмовима, а могле би и аплицирати за већа средства при фондовима која се нуде за такве намјене и размјењивати искуства. Циљ оснивања етно-мреже је да се удружењима пружи едукација и логистичка подршка и да се оспособе у области маркетинга. Сви они раде и приказују своје радове у локалним срединама, а поента је да изађу на велика тржишта, да буду препознатљиви по љепоти онога што раде“.
Директор бањалучке Туристичке организације Остоја Барашин је рекао: "Окосница представљања туристичке понуде Бањалуке на излагачком штанду Републике Српске и ове године је авантуристички туризам, али и култура и традиција. У протеклим годинама смо учинили да авантуристички туризам не буде наша главна понуда, тако да смо у значајној мјери развили сегмент културе и традиције. У суботу, 1. марта биће представљен славски обичај, који ће кроз сценски приказ извести Културно-умјетничко друштво "Пискавица", а кроз игру и пјесму биће представљена и традиција и култура Бањалуке. Такође ћемо представити и гастро-понуду Бањалуке кроз брендове: бањалучки ћевап, Нектар пиво и сир трапист.".
Требиње је на 36. Међународном сајму туризма у Београду тежиште ставило на вински туризам, који доживљава успон.
Туристичка понуда општине Фоча представљена је на заједничком штанду са црногорском општином Плужине у оквиру пројекта прекограничне сарадње "Одрживи прекогранични развој општина Фоча и Плужине", који финансира ЕУ. Пројекат обухвата три сегмента активности - туризам, рурални развој и екологију .
Земља партнер овогодишњег Сајма туризма је Индонезија, највећи архипелаг на свијету са више од 17.000 острва, која је четврта држава по броју становника на планети, а у њој се говори око 300 језика.
Своје потенцијале први пут ће промовисати Аргентина, Алжир, Албанија, Уједињени Арапски Емирати, Иран, Индија, Румунија и Португал.
Истовремено са Међународним сајмом туризма на Београдском сајму одвијаће се још три манифестације које туризам чине потпуним - Међународни сајам хотелско-угоститељске опреме "Хорека", Међународни сајам вина "БеоВајн" и Сајам сувенира "Посјетите Србију".
Сајам туризма одржава се до 2. марта. Радно вријеме Сајма биће у четвртак од 10.00 до 18.00 часова, у петак и суботу од 10.00 до 19.00 часова, док ће у недјељу бити отворен од 10.00 до 17.00 часова.
Цијена појединачне улазнице је 300 динара /2,6 евра/, а за групне посјете 200 динара /1,7 евра/.