У организацији Привредне коморе Републике Српске и уз подршку Представништва Републике Српске у Србији, на 48. Међународном сајму грађевинарства у Београду, међу 500 излагача представљају се бањалучки „Дрвопродекс“, требињски „Kодијак хем“ и компанија „Електро тим“ из Бања Луке.
Сајам, чији је слоган „Од визије до остварења“, свечано је отворио министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Горан Весић, истакавши да су грађевинари покретачка снага развоја привреде Србије.
– Сваки динар који се уложи у изградњу се мултипликује пута три у бруто домаћем производу земље, а наш план је да у наредне три године дођемо до 100 милијарди БДП – рекао је Весић“.
Наступ је подржало Представништво Републике Српске у Србији, чији шеф Млађен Цицовић истиче да је сваки наступ компанија из Српске ван њених граница изузетно значајан због потребе да Српска још снажније уђе у све привредне пројекте.
„Долазак на овај сајам за нас је изузетно значајан. То је прилика да понуде своје производе другим тржиштима и да разговарају о свему што ће допринијети да ова наша привредна грана прати све трендове“, рекао је Цицовић.
Он је додао да је основни циљ сачувати Републику Српску, а то се може уколико буде економски јака и прати све трендове кад је у питању свјетска економија.
Помоћник министра за грађевинарство Републике Српске Слободан Шиљеговић изјавио је након отварања 48. Међународног сајма грађевинарства, да је од изузетне важности да сви започети заједнички пројекти Србије и Републике Српске буду реализовани на начин како су планирани и да постојеће административне баријере буду уклоњене.
Он је рекао да је за Републику Српску веома значајно што има подршку Србије, посебно у грани грађевинарства и изразио увјерење да ће грађевинарство у Српској бити све боље и квалитетније.
Директор компаније „Дрвопродекс“ Дарко Партало изјавио је Срни да им је тржиште ЕУ главно јер тамо пласира 80 одсто својих производа, а учешће на сајму даје шансу да им се додатно учврсти позиција на српском тржишту.
Данијел Рашевић из „Kодијак хема“ Требиње, наводи да у палети имају укупно девет производа за спољну и унутрашњу употребу и да им циљ да буду што присутнији на тржишту Србије, али и других сусједних земаља.
Током четири дана посјетиоци 48. Међународног сајма грађевинарства, чији је слоган „Од визије до остварења“, моћи ће да упознају будућност грађевинске индустрије када је ријеч о паметним градилиштима, дигитализацији или одрживим ријешењима.
На сајму ће бити представљени најразличитији сегменти грађевинске индустрије, од истраживања и пројектовања, преко изградње и одржавања објеката у високоградњи, нискоградњи и хидроградњи, до представљања најсавременијих материјала, грађевинских машина, уређаја и алата.
Дио Сајма грађевинарства биће посвећен и опремању ентеријера, као и промоцији старих заната који су друга крајност савременим информационим технологијама и модерном управљању пројектима.